Continguts
- Orientació i representació de l’espai: la cartografia i les coordenades geogràfiques.
- L’escorça terrestre de la Terra: mars, oceans i continents. Les formes del relleu.zones bioclimàtiques de Catalunya, Espanya, Europa i el món.
- La Terra, un planeta del sistema solar. L’atmosfera i la meteorologia. Elements i factors del clima. La hidrografia.
- El medi físic de Catalunya, Espanya, Europa i el món.
- Els problemes mediambientals globals més destacats.
Criteris d'avaluació
- Distingir les diverses temàtiques i escales i tipus de mapes cartogràfics amb què se solen representar els espais de la superfície de la Terra (comú a 1r i 3r cursos).
- Identificar i interpretar diverses fonts d’informació analògiques i digitals: textuals, escrites, materials, iconogràfiques, gràfiques i cartogràfiques (mapes, plànols, imatges aèries, etc.) i comunicar la informació obtinguda de diverses formes, incloses les multimèdia (comú a 1r i 3r cursos).
- Usar correctament el vocabulari geogràfic específic.
- Comparar i analitzar els principals paisatges, distingir-los en funció dels elements naturals i humanitzats que hi interaccionen i caracteritzar les formes de vida valorades en la seva diversitat, així com els obstacles i les oportunitats que possibiliten d’acord amb els recursos que proporcionen.
- Descodificar la informació simbòlica de plànols de diferents característiques i a escales diverses. Reconèixer elements del territori sota representacions espacials i gràfiques diverses, aplicant tècniques d’orientació.
- Diferenciar els recursos renovables i els no renovables, i els riscos naturals i antròpics.
- Identificar l’impacte de l’activitat humana sobre el territori.
- Identificar actuacions encaminades a prevenir riscos a partir d’una situació determinada i valorar les accions humanes que afavoreixen un desenvolupament sostenible a nivell local i mundial.
PROJECTE SOLIDARI A RWANDA 2016
PROJECTE DEL CENTRE RURAL
Les germanes Claudine Mukansanga i la Rosal Dilme s'encarreguen de l'hort on cultiven cols, bledes, pastanaga i espinacs locals, blat de moro que se’l
mengen quan encara és tendre i també mongetes.
També cultiven pebrots, albergínies,
cebes i plantes aromàtiques com menta i romaní.
De l'hort se n'encarreguen les alumnes de l’escola que són unes 30.
Els aliments que es recol·lecten es destinen al menjador escolar amb uns 200 nens i també per alimentar els 75 orfes que les germanes acullen. Si hi ha excedent es ven.
El camp o hort és petit per això han de comprar patates, moniatos,
mongetes ja que la producció d’aquests productes és mínima i no n’hi ha prou
per a tothom.
Totes les alumnes del rural són de cases pobres que no han pogut continuar els estudis només fins a 6è de bàsica. Necessitem cèntims per pagar la matricula i material escolar.
Un nou projecte seria tenir porcs i gallines, poder vendre porcs i ous seria una entrada per a l'escola.
Fa uns anys es va fer una instal·lació col·locant
un tub porós enterrat a l'hort, per mantenir d'una
forma constant la humitat, evitant l'evaporació
de l'aigua. Actualment el rec es fa superficial
i el cultiu creix d'una forma irregular. S'està projectant
portar les últimes innovacions en el camp dedicat a l'horticultura.
En principi, les instal·lacions han de canviar el seu procés i una persona s'ha
d'informar degudament de la seva aplicació i estudi. Per tot això, cal mecanitzar
el treball manual i el sistema de cultiu .
El pressupost total puja a: 28.655 €. Lògicament la inversió és a llarg termini.
El pressupost total puja a: 28.655 €. Lògicament la inversió és a llarg termini.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada